top of page

Psychologie efektivity

Organizace aktivit manažera je stěžejní pro dosahování cílů. Účastníci se naučí rozeznat rizikové faktory pro své sebeřízení a pro schopnost zvládnout v daném čase potřebné aktivity.

Určit a udržet priority a vytvořit si návyky pro dlouhodobou výkonost je velmi důležité. Nicméně i pro sebemotivaci platí behaviorální principy a program ukazuje, jak je využít.

Co se naučíte

Osobnost a efektivita.

Určité vlastnosti nám pomáhají ve zvládání aktivit a jiné naopak. Pokud patříte k lidem, kteří se například nechají snadno vyrušit nebo „věčně“ nestíhají, je to pravděpodobně tím, že máte určité osobnostní dispozice. Nejvhodnější je nastavit takzvané kompenzační chování, tedy využít správné techniky řízení času aktivit.

Jak vybrat a plánovat klíčové aktivity manažera?

Občas v roli manažera nevíme „co dřív“. Pro každou manažerskou pozici nicméně lze nastavit základní schéma aktivit – jednání s podřízenými, porady, kontrola, reporting apod. Dobře nastavené schéma aktivit vede k dlouhodobému úspěchu manažera.

Jak pracovat s nečekanými úkoly a situacemi?

Sebelepší plánování a nastavení aktivit nezabrání nečekaným událostem. Schopnost tyto nečekané události zvládnout, a přesto udržet dlouhodobé priority, umožňuje dovednost manažera reagovat rychle, ale ne zbrkle.

Prokrastinace a její zvládání aneb proč vytvářet rituály a návyky.

Prokrastinace je přirozenou podvědomou tendencí mnoha lidí. Zdaleka nejúčinnější technikou je vytvořit si takové návyky, které na podobné nevědomé úrovni vedou k plnění naplánovaných aktivit.

Jak nepodléhat vnějším impulsům (odbíhání, kolísavá koncentrace, dělání práce za druhé)?

Jednou z možností, jak rozvinout sebeřízení je posílení resilience (odolnosti) vůči vnějším impulsům. Technika situačních odpovědí nebo návyk kategorizace úkolů jsou velmi účinnými prostředky pro zvládání v

bottom of page