top of page

Behaviorální učení

Pouze pracovník s dobrými znalostmi a dovednostmi může dosahovat vysokého výkonu a efektivity. Manažer úroveň svých lidí přímo ovlivňuje – vysvětlováním, koučováním a předáváním zkušeností

Účastníci kurzu se naučí zvládnout obvyklé výmluvy – nemám na učení čas, nebaví mě to, starý způsob je nejlepší. Především, ale získají návod, jak z rozvoje svých kolegů udělat každodenní aktivitu. Jak se správně učit ze zkušeností.

Co se naučíte

Jak motivovat pracovníky k vlastnímu rozvoji?

Mnoho lidí brání rozvoji díky tomu, jaký mají mindset (nastavení mysli). Motivace k rozvoji je primárně práce s tímto nastavením.

Jak efektivně učit znalosti?

Základní úrovní učení je rozvoj znalostí (informace, parametry, údaje). Efektivní rozvoj znalostí se opírá o psychologii paměti, tedy o znalost, jak si lidský mozek informace ukládá a jak s nimi pracuje.

Do jaké míry je smysluplné učit zkušeností – „hodit do vody“? Co je to řízená zkušenost?

Dovednosti získáváme primárně zkušeností. Bohužel velmi často můžeme takto získat chybné návyky, dělat věci zbytečně složitě a neprofesionálně. Řízená zkušenost je proti tomu postup, jak si o osvojit profesionální dovednosti.

Training on the job – náslechy, společná práce a stínování.

Manažer má k dispozici řadu rozvojových nástrojů a postupů, které může využívat při běžné práci. Jejich využitím může urychlovat adaptaci nováčků, nebo si vychovávat odborníky a delegovat na ně  složitější úkoly. Důležitou dovedností manažera je také vyhodnocování posunu a poskytování rozvojové zpětné vazby.

Jak překonávat psychické bloky v rozvoji?

Rozvoj je cesta a rolí manažera je pomáhat svým lidem překonávat potíže. Zvládání neúspěchu, únava a demotivace, nebo prokrastinace jsou typickými bloky rozvoje, se kterými musí manažer umět pracovat.

bottom of page